6.11.07

Kuusi kieltä ja Black & Decker

Tartun tilaisuuteen kuin aito ja oikea aktiivinen urasuuntautunut kansalainen ja menen IT-Yrityksen järjestämään massarekrytointitilaisuuteen. Menen vahingossa väärälle bussipysäkille. Erheen huomattuani juoksen toiselle pysäkille. Nousen oikean numeroiseen, mutta silti väärään bussiin, jonne ei matkakortti käy. Nousen toiseen bussiin. Se ajaa harhaan ja kuski pyytelee vuolaasti anteeksi. Ei mitään, ehdin hyvin. Syön ruokaa ja katselen tönkköenglannin pönöttämiä PowerPoint-esityksiä. Pukujantteri tarjoutuu viemään tyhjän lautasen kädestäni heti kun se on tyhjä. Palvelu siis pelaa, on viiniä ja kuohuviiniä. Minä juon Aquaa.

Rekryfirma on valinnut minut pikahaastateltavien joukkoon, ja painun odottelemaan hissiaulaan minne käskettiin mennä viisi minuuttia ennen haastattelun alkua. Tutkailen tauluja ja pirtsakka naikkonen noutaa minut ja monta muutakin, suristen pirtsakkaa amerikanenglantia koko ajan. Meidät paimennetaan sisään toimistotiloihin ja meille osoitetaan karsinat, joissa pikahaastattelija odottaa. Minun karsinani on numero kaksi. Haastattelija on vähän myöhässä, mutta nousee sitten avaamaan oven ja pyytää sisään. Hän on pirtsakka-naisen klooni, harjoitellun empaattisesti elehtivä nainen, joka ilmoittaa, ettei firman edustaja pääse paikalle. No haistakaa kukkanen, ajattelen. Nainen tenttaa minua 15 minuuttia. Olen karsinasta ulkona ensimmäisenä. En tiedä onko se hyvä vai huono merkki. Minulle kerrotaan, että tänään kello kahdeksaan mennessä saan tietää pääsenkö seuraavaan haastatteluun. Poistuessani tiloista nappaan salaa kännykällä kuvan ihan huvikseni.

Kotimatkalla tuumiskelen, milloin mahdan oppia, ettei puhdas IT-ala sovi minulle. Saan viestin IT-Yrityksessä toimivalta ystävältäni: tää firma on rallikuskienglannin ja pönötyksen mekka, ja seuraava toimari on taatusti saneeraaja.

Ottaa päähän jos soittavat ja sanovat että pääsen jatkohaastatteluun. Ottaa päähän, jos soittavat ja sanovat etten pääse.

Lisäys: tämä arpa ei voita, eikä ota yhtään päähänkään.

Lisäys: Google-mainoksessa luki Liquid Particle Counter, mutta minä luin sen muodossa Liquid Perkele Counter, eli alitajunta viestii, ehkä sittenkin ottaa vähän päähän, noin millilitrahitusen verran.

Ei kommentteja: