11.7.07

Aivotoimintaa

Minulla on surkea keskittymiskyky. Kiinnostavaakin asiaa tehdessä huomioni herpaantuu ja alan kesken kaiken tehdä jotakin toista asiaa. Jossakin vaiheessa havahdun aina siihen, että minunhan piti tehdä asiaa A eikä B, C tai D (nytkin minun pitäisi kirjoittaa prosessikuvausta, mutta aloinkin huomaamattani surffata kesken kaiken, sitten havahduin että prosessikuvaus on edelleen kesken, kirjoitin siihen kaksi riviä, minkä jälkeen aloin kirjoittaa tätä merkintää, jossa kuvailen tämän vammailun). Tälläinen on vika ihmisessä, ja se tulisi korjata. Mutta miten? Ensin täytyisi tietää syy, ja miten sen voi saada selville? Kahviko tämän saa aikaan?

3 kommenttia:

Mikko kirjoitti...

http://www.structuredprocrastination.com/

Zepander kirjoitti...

Jaa? Mä olen aina luullut, että tuo on se moniajo mikä naisilla kuulemma on päällänsä luonnostaan. Kyllä mä ainakin teen montaa hommaa kesken ja pitkin ja päällekkäin ja pätkissä eikä se mua haittaa muuten, kuin ehkä pikkasen samasta kohtaa kuin suakin eli että VOIS myös tehdä yhden valmiiksi ensin.

Toisaalta, kun kaikki kuitenkin sujuu ja valmistuu niin souvvot.

Dyro kirjoitti...

Voi olla, minä tavoittelen monoajoa enkä moniajoa. Ehkä tavoite on turha, tai perustuu jopa täysin virheelliselle ihanteelle. Voi olla, ettei ihmismieli kykene keskittymään monomaanisesti johonkin tiettyyn asiaan pitkiä aikoja (mutta silloin kun itse syystä tai toisesta kykenen niin tekemään, on mielihyvän tunne suuri).