30.6.07

Puhelinmaniaa

Minä en tavallisesti paljoa viihde-elektroniikasta piittaa, mutta nyt on tapahtunut jotain poikkeuksellista: olen kiinnostunut Nokian 6110 -kännykästä. Jopa niin paljon, että tutkin sen speksit ja luin jopa arvostelunkin.

Normaalisti kännykät ovat minulla yhdentekeviä kapineita, riittää että niillä voi tekstata ja puhua, ja siinä se. 6110:ssä on kuitenkin valmiina navigaattori, joka on kutkuttavan kiinnostava viihdetoiminto eli lelu.

Kuluttajana olen arvaamaton, radio, selain tai mp3-soitin ei kännykässä kiinnosta, mutta navigaattori! Jes!

3 kommenttia:

Kriisi kirjoitti...

Radiohan on kännyköissä käytännössä vitsi. Suhisihisuhi.

Mulle on selvästi tärkeintä, että pystyn katsomaan kännykällä tv-ohjelmia. Siis itse sinne tunkemiani jaksoja.

Niin ja onhan se hyvä, että sillä voi myös soittaa. :-)

Dyro kirjoitti...

Mistä niitä puhelimeen tunget? Youtubesta?

Kriisi kirjoitti...

Muunnan itse sopivaan muotoon omalta dvd- tai vastaavalta lähteeltä. Omat foonit tukevat mukavasti mm. mp4- tai xvid-codecceja, joten eivät vie 320x240-kokoisina edes mitenkään älyttömästi tilaa. Joku puheohjelma on katselukelpoinen vielä 20-30-megaisenakin. Tietty monien tekee mieli sanoa, että kuka hullu tihrustaa puhelimen ruutua, mutta mua ei häiritse. Ei siltä leffoja halua katsoa, mutta telkkarijutuissa tapahtuu visuaalisesti suhteellisen vähän, ja puhe on kuitenkin se olennaisin. Reissuun lähtiessä onkin kätevää, kun voi tunkea puhelimeen kauden verran jotain sarjaa ja vehje on helpommin kaivettavissa esiin erilaisissa kulkuvälineissä kuin esim. läppäri tai edes joku PSP, eikä tarvitse vehdata minkään dvd-levyjen kanssa.