9.10.06

Markkina-arvokäytäntöä

Tunnebloggaus on hyödyllistä, koska vain kirjoittamalla ajatuksensa auki saa kiinni juuri niistä puoliksi piilossa olevista jutuista, joita mielessään kääntelee, mutta joihin ei koskaan haluaisi oikein tarttua. Se ei tapahdu välttämättä niin, että konkretisoi ajatuksensa tekstiksi ja sitten hämmästyy että noinko minä todella ajattelen, vaan siten, että sitä kirjoittaa jotakin, ja taustalla kulkee muita ajatuksia, joista yhtäkkiä saakin napattua kiinni. Niissä sitten riittääkin puitavaa.

Maailma on mainiolla tolalla: Pohjois-Korea teki ydinkokeen, Anna Politkovskaja murhattiin ja minä olen eroamassa. Pari edellistä merkintää kirjoitin pelkästään itselleni, mutta kommenttien myötä havahduin siihen, että merkinnät tosiaan ovat julkisia ja kaikkien nähtävillä, ja nyt ei sitten tee ollenkaan mieli avautua enää. Ainakaan toistaiseksi. Kiitos tuen osoituksista kuitenkin. Pitäisi aloittaa uusi salasanalla suojattu blogi, vain omien ajatusten kirjausta varten ja lukijakuntana vain minä. Itse asiassa aloitinkin sellaisen, mutta en ole sinne paljoa kirjoittanut, ja se vähän mitä olen, ei ole julkaisukelpoista.

Nettisijoittaja-kilpailukin alkoi tänään. Osallistun jälleen kerran, ja taasen samanlaisella näppituntumastrategialla kuin ennenkin. Ensimmäisen päivän jälkeen olen 0,03 % miinuksella, mikä ei ole kamalan huonosti, koska välityspalkkiot lohkaisevat salkun arvosta osan. Olen sijalla 2101/10232:


Kuva ehkä klikkautuu suuremmaksi tuosta. Jos taas kerran pärjään strategiallani niin hyvin kuin viimeksi, voidaan todeta, että nousukausi jatkuu yhä, eikä sijoittaminen siksi vaadi paljoa taitoa, kun osakekurssit ovat kaikki nousussa koko ajan.

Ei kommentteja: