23.4.05

Yksi meno-paluulippu välille Aabenraa - Özalp

Blogilistan päivityksissä on häiriöitä, minkään blogspot-blogin päivitys ei tule listalle näkyviin. Asiaa korjataan.

Olen pettynyt digikameraani, mutta oma syy, mitäs ostin heräteostoksena peruspokkarin. Olisi pitänyt ostaa joko digijärkkäri tai ainakin keskitason malli, tällainen pokkari on rasittava. Tähän asti olen kuvannut filmille, ikälopulla Canon TX:llä, jossa ei ole mitään automatiikkaa, mutta jonka optiikka on
erinomainen. Olen niin tottunut säätämään valotusajan, etäisyyden ja himmentimen käsin, että minua jopa ärsyttää se jos uusi ja hieano kamera tunkee siihen väliin ominen ehdotuksineen.

Minulla oli jonkin aikaa myös APS-kamera, mutta myin sen. APS oli taatusti suurin huijaus ikinä. Täytyy panna digikamerakin myyntiin, takuuta on vielä 11 kuukautta jäljellä, ja koska sain kameran törkeän halvalla myyjien sekoilujen vuoksi, saan siitä ehkä omani melkein takaisin. Sitten olisikin edessä uuden kameran valinta.


2 kommenttia:

Sedis kirjoitti...

Minä ostin keskitason digipokkarin, vuoden vanhan Olympuksen 700-risat mallin. 10-kertainen zoom houkutti.

Alkuun hyvä fiilis, mutta enemmän kuvia ottaessa alkaa optiikka nyppimään. Digijärkkäri on ainoa valinta sittenkin. Saisivat hinnat vain vähän tipahtaa, niissä tuo yksi vuosikaan ilmestymisestä ei laske hintaa normaalipalkkaisen heräteostoksen tasolle.

Dyro kirjoitti...

Totta, optiikka on se heikoin lenkki, ja salama myös. Minulla on HP:n R707, siinä on kolminkertainen zoomi, mutta telellä valovoima on heikko. Kamerassa on makrotarkennustoimintokin, mutta sillä ei pääse kovinkaan lähelle kohdetta. Himmentimen säätövara aiheuttaa rajoituksia syväterävyydelle ja niin edelleen. Megapikseleitä on 5, ja sillä määrällä optiikan rajoitukset jo huomaa.

Digijärkkäri olisi asiaa.