14.1.05

Google pyörittää kävijälaskuria

Googlen kuvahaussa täytyy olla jokin bugi. Olin nimittäin linkittänyt yhdessä vanhassa merkinnässäni erään Giacomettin veistoksen kuvaan, joka sijaitsi jollakin kanadalaisella palvelimella. Jos Googlesta hakee kuvia sanalla Giacometti, päätyykin minun blogiini, eikä oikeaan sivustoon, vaikka en edes ollut linkittänyt kuvaa näkyviin. Tämän seurauksena Sitemeter näyttää joka päivä kymmeniä vierailuja Google-kuvahaun kautta.

Poistin linkin toissapäivänä, ja nyt Googlesta tulee jo vähemmän hakuja tänne kuin ennen.

2 kommenttia:

Jani kirjoitti...

Olen sanonut sen ennenkin, mutten kai julkisesti, joten sanon tässä, että siihen nähden, miten hyvin Googlen normaali tekstihaku toimii, tuo kuvahaku on ihan uskomattoman per... persoonallisen huono. Tuntuu, että se suorastaan metsästää 404:iä. Tuommoinen kuvaamasi bugi ei ihmetyttäisi myöskään.

Kai ne sitten siellä ovat laskeneet, minkä verran vähemmän tuota kuvahakua käytetään ja sen toimivuuteen uhrataan sen myötä myös vähemmän aikaa ja rahaa.

Dyro kirjoitti...

Outoa, mutta minä olen jotenkin tyytyväinen siihen, ettei Google osaakaan tehdä kaikkea niin älyttömän hyvin.